lørdag 18. februar 2017

!Medieseminar!

Heei!

Torsdag den 16.februar hadde alle som går medier og kommunikasjon medieseminar i det store auditoriet. Programmet for dagen var proppet med spennende foredrag fra start til slutt, hvor vi skulle få innblikk i ulike yrker og noen ulike studieretinger innen media for videre utdanning etter videregående. Vi hadde besøk av mange ulike og dyktige foredragsholdere som alle hadde et veldig interesant budskap, som jeg føler gjorde meg enda sikrere på hvilke valg jeg ønsker å ta etter videregående. Noen av de ulike foredragsholderne vi hadde besøk av var: Jan Petter Dahl og Stig Marlon Weston. Disse to var de jeg syntes var mest interesante og som fortalte ting som intereserte meg personlig.
Først nevnte Jan Petter Dahl er kommunikasjonssjef i tv2 og snakket med oss om hvordan man får ulike tvprogrammer til å treffe seer og om hvordan tven kanskje vil være i fremtiden. Foredraget til Dahl fikk meg til å se enda lysere på en mulig karriere innen media og tv. Sist nevnte Stig Marlon Weston er billedkunstner og viste frem noen av sine verk og hvordan man kan tenke for å få et resultat som ikke er som alle andre sitt, noe som var veldig spennende å høre på.

Alt i alt var medieseminaren en kjempe suksess, som fikk meg til å tenke enda mer over hvilke muligheter man har innen media og om hvordan man må tenke for å kunne skape noe interesant og nytt.

Nå har vi tatt vinterferie i 1MOKA, men selvom vi har tatt ferie blir nok ikke kameraet lagt helt på hylla i ferien når det er så mange fine motiver ute!!

Klem Maren S. Granli

legger ved et bilde fra en av mange photoshooter i studioet i det siste. #superfredag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar