onsdag 15. mars 2017

Radiokampanje

Hei!

Den siste uken har vi jobbet med å produsere våre egne informasjonskampanjer som skulle handle om mobbing. En informasjonskampanje er for.eks en kort film, reklame eller radiokampanje som skal innformere mottager. I slike kampanjer opplyser man ofte om viktige og seriøse temaer som for.eks; mobbing eller andre viktige temaer, det man altså ønsker å oppnå ved en slik kampanje er en holdningsendring.

Gjort:
Det jeg har gjort under denne oppgaven er å starte med å planlegge hvordan jeg ønsket å gjennomføre og hvordan resultat jeg ønsket å oppnå. Dette gjorde jeg ved å lage et word-dokument hvor jeg startet med å skrive ned mine tanker og ideer om hvordan jeg skulle gjøre det. Så jeg laget et skjema over hva som skulle komme i hvilken rekkefølge og hvilke lyder jeg burde starte med å ta opp.
Når alt var plannlagt begynte jeg som sagt med å ta opp lyden og å spille inn ulike lydeffekter som jeg skulle legge på i redigeringen. I denne radiokampanjen hadde vi flere viktige elementer som skulle være med som reallyd, dialog, musikk og effektlyd, noe jeg føler jeg klarte å få med.
Til slutt redigerte jeg sammen lydklippene med musikken og effektlydene og deretter lagret jeg filen som en mp3-fil (lydfil)

Lært:
Det jeg har lært under denne oppgaven er at det er viktig å være effektiv og at det er viktig å beregne hvor lang tid det man ønsker å ha med i kampanjen tar slik at man holder seg innenfor tiden som er satt. Jeg har også lært hvor det er smart å spille inn lyd for å best mulig kvalitet.

Lurt:
Det jeg tenker at kunne vært lurt å tenke på til neste gang er å planlegge effektlydene enda bedra sånn at kampanjen fremstår enda mer interesant.

- Maren S. Granli

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar